Kurz redukce nadváhy - hubnutí na míru

Vítejte v internetovém  Kurzu hubnutí a cílené redukce nadváhy. Tento internetový kurz hubnutí pomáhá všem rozhodnutým pro hubnutí, kteří hledají oporu při vykročení správným směrem ke zdravému hubnutí a aktivnímu životnímu stylu s jídelníčkem na míru. Ačkoli nebývá pro muže obvyklé, zabývat se svojí nadváhou, jsou v našem internetovém kurzu hubnutí vítáni rovněž. Při úspěšném hubnutí na Vás čeká BONUS! (viz. Info o kurzu)

 

Nutriční faktor

Je matematicky (nikoli empiricky jako v případě glykemického indexu) odvozený číselný údaj, jehož hodnota umožňuje nutriční porovnání jednotlivých pokrmů nebo jejich kombinací.

Čím je číselná hodnota Nf nižší, tím je potravina výživnější a zasytí nás na delší dobu než potravina s vyšším Nf.

Jak souvisí nutriční faktor s výživou?

To lze vysvětlit na následující bilanci.

Ve snaze o hubnutí si mnoho lidí dá jen jednoduchou večeři:

1. Namaže si chleba s Ramou 60+20g: 282kcal, 5g bílk., 16g tuk, 30g sach., Nf=3300
nutričně žádná sláva,ale některý dietolog by řek, že se příznivě sníží GI (glykem.index) chleba

2. Když přidáme 2 pl. kuřecí šunky + 25g:105g, 307kcal, 10g bílk., 16g tuk, bílk./tuk 5:8, Nf=1300
nutriční poměr začíná být příznivější (při dvojnásobku bílkovin padá Nf na méně než polovinu

3. Přidáme ještě 2 pl. Eidamu 20% +20g:125g, 353kcal, 16g bílk., 18g tuk, bílk./tuk 8:9, Nf=810
bílkoviny a tuky se začínají vyrovnávat (Nf klesá na čtvrtinu původního)

4. Přidáme navíc rajče a papriku +200g: 325g, 395kcal, 18g bílk., 18g tuk, bílk./tuk 1:1, Nf=370
bílkoviny a tuky už jsou v poměru 1:1a výrazně se zvýšil podíl vlákniny

5. Přidáme tekutiny - bílou kávu +250ml: 575g, 465kcal, 23g bílk., 19g tuk, Nf=245

A teď překvapení: když máme šunku, eidam, zeleninu a bílou kávu, proč tolik Ramy!!!            Pokud nemáme abnormální výdej energie, tuk se jen přestěhuje do našeho těla.

Bilance při použití jen 10g Ramy: celk.hmot. 565g, 398kcal, 22g bílk., 11g tuk, bílk./tuk 2:1,   Nf=190 a to je celé tajemství správné výživy a zdravého jídelníčku!!!

Shrnutí

Chleba s Ramou = pseudovečeře : celková hmotnost  80g, 282 kcal, poměr bílkovina/tuk 5:16,   Nf = 3300

 Nutričně vyvážená večeře se zeleninou, šunkou, sýrem a bílou kávou představuje celkovou  hmotnost 565g, 398 kcal, poměr bílkovina/tuk 2:1, Nf = 190

energeticky je sice o polovinu větší (což není vzhledem k celkovým 398kcal tak závažné), ale konzumace je sedminásobná váhově a nutričně nesrovnatelná !!!

 

Příklady pokrmů, které odpovídají podobně nízkému nutričnímu faktoru najdete na stránce Recepty klientů

 Více informací Vám poskytne také Zdravý jídelníček

Otázky k zamyšlení

Jak dlouho si myslíte, že vystačíte sytí s chlebem a Ramou?

A kolikrát se budete ješte dojídat, než půjdete spát?

Kolik nutričně „prázdných“ kalorií ještě na sklonku dne nasbíráte?

 

Chcete znát, jak se stravujete Vy?

Nechte si zpracovat Nutriční snímek týdenního jídelníčku.

 


 

 

© 2009-2014 Reduna | tvorba webových stránek: ananas.cz | Menu: Úvod | O nás | Zajímá vás? | Potřeba hubnout | Ceník | Kontakt

tisk | ↑ nahoru
© 2009-2014 reduna.cz - Ing. Josef Pokorný, tel: +420 , kurz hubnutí